خانه استان اردبیل اردبیل کارخانه سبلان پارچه بعد از چند سال کش و قوس به مالک اصلی تحویل داده شد

کارخانه سبلان پارچه بعد از چند سال کش و قوس به مالک اصلی تحویل داده شد

1
کارخانه سبلان پارچه بعد از چند سال کش و قوس به مالک اصلی تحویل داده شد
سبلان پارچه

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: به جرات می‌توان گفت که از ۲۱ سفر استانی که رییس قوه قضاییه داشتند مهمترین مصوبات مربوط به استان اردبیل است، کشت و صنعت مغان و سبلان پارچه از جمله این مصوبات است.

کارخانه سبلان پارچه از ورشکستگی خارج شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در مورد سبلان پارچه دستگاه قضایی صرفاً برای رفع موانع تولید در سال جهش تولید پا به عرصه گذاشت و این مجموعه با تدبیر رئیس قوه قضائیه از ورشکستی خارج شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در مورد کشت و صعنت مغان عده‌ای درصدد این بودند که بحران کارگری اتفاق بیافتد که خوشبختانه با مدیریتی که انجام شد و با حمایت‌های امام جمعه و استاندار اردبیل از این معضل جلوگیری شد.

به گزارش تسنیم، وی اظهار کرد: امیدواریم بعد از حل مشکل این واحد تولیدی دیگر شاهد مشکلات سابق نباشیم.

لازم به توضیح است که کارخانه سبلان پارچه ظرفیت اشتغال بیش از 10000 نفر را دارد اما سالها بود که بانک تجارت با مشکلاتی که برای این کارخانه بوجود آورده بود مانع فعالیت این کارخانه شده بود. بانکها سابق بر این نیز با ایجاد مشکلات متعدد برای کارخانه های تولیدی راه را بر تولید بسته اند.

سبلان پارچه از زمین به مساحت ۲۰ هکتار و در زیربنایی حدود ۱۸۵ هزار مترمربع با ماشین آلات وارد شده از ۱۴ کشور پیشرفته دنیا جزو ۳۰۰ شرکت بین المللی نمونه شناخته می شود. میزان اشتغال زایی این واحد تولیدی در ۴ گروه کاری و سه شیفت است که حداقل ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در آن فعالیت می کنند. این واحد تولیدی سالیانه حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل صادرات محصول می‌تواند ارز وارد ایران کند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here