خانه استان اردبیل امور استان اردبیل با مالیات دریافتی از مردم رفع و رجوع می شود

امور استان اردبیل با مالیات دریافتی از مردم رفع و رجوع می شود

0
امور استان اردبیل با مالیات دریافتی از مردم رفع و رجوع می شود
ابراهیم قلیزاده

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۸۹ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود، گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی که با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است می تواند میزان وصولی را افزایش دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: وصول معوقات مالیاتی به صورت جدی پیگیری می‌شود و امسال ۲۸ درصد معوقات مالیاتی در این استان وصول شده است.

ابراهیم قلیزاده افزود: از سال ۸۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در استان وجود داشت که ۸۰ درصد آن مربوط به کارت‌های بازرگانی و جرایم مربوطه است.

معوقات مالیاتی

وی با بیان اینکه مقرر است هر سال ۳۰ درصد معوقات مالیاتی وصول شود، گفت: در راستای ایجاد اعتماد در بین مودیان مالیاتی یکی از رسالت‌های مهم و خطیر رسانه‌های مطالبه‌گر است تا بتوان با همکاری و تعاملات همه‌جانبه در راستای خدمات‌رسانی به مردم به صورت موفق عمل کرد.

قلیزاده با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی افزود: این طرح از مواردی است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده که به شفاف‌سازی مالیاتی کمک می‌کند و در این زمینه با توجه به این که ۸۹ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود میزان وصولی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح ملی نظام تمکین دواطلبانه پرداخت مالیات در این استان موفق بوده است، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد پرداخت مالیات از طریق اجرای نظام تمکین داوطلبانه صورت می‌گیرد.

شفاف سازی

وی گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی شفاف‌سازی وصول درآمدهای مالیاتی با اجرای طرح مالیات هوشمند است.

وی رویکرد اداره کل امور مالیاتی را اجرای عدالت مالیاتی دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای عدالت مالیاتی و تشویق مودیان به طرح خوداظهاری مالیاتی و تمکین در پرداخت به موقع مالیات شاهد ارتقای نظام سلامت اداری باشیم.

او تشریح کرد: اجرای طرح وصول با اصول نیز که با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی در استان اردبیل اجرا می‌شود، نیز از جمله راهکارهای جدید اداره کل امور مالیاتی استان در کنار اجرای سایر طرح‌های جدید از جمله راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی است.

خبرتاپ: تا زمانی که خود اداره مالیات شفاف نباشد و تمام اطلاعات را به وضوح در اختیار مردم نگذارد نمی توان از مردم انتظار داشت که داوطلبانه اطلاعات خود را به درستی در اختیار اداره مالیات قرار دهند. در حال حاضر شفافیت لازم از سوی اداره مالیات دیده نمی شود. نه در آمد به تفکیک مشخص است نه حقوق و دستمزد کارکنان اداره، نه هزینه های جاری اداره مالیات و نه جزئیات هزینه کرد درآمد مالیاتی.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here