خانه استان اردبیل اردبیل ۴۳۶ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در اردبیل ابلاغ شد

۴۳۶ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در اردبیل ابلاغ شد

0
۴۳۶ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در اردبیل ابلاغ شد
محرومیت زدایی

رضا خوشزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار جهت محرومیت زدایی و در بخش راه روستایی، عشایری، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و عشایری، طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات، احداث خانه بهداشت، مدرسه‌سازی و توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی و ساماندهی محلات ناکارآمد شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با محوریت راه و شهرسازی، ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در بخش راه روستایی ۴۹ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده که شامل ۱۵ پروژه بهسازی و مرمت راه روستایی است که در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، اصلاندوز، گرمی و انگوت اجرا می‌شود.

خوشزاد افزود: در حوزه ترمیم و بهسازی راه عشایری نیز ۴۲ میلیارد تومان اعتبار از محل محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده که در قالب ۱۳ پروژه در مناطق عشایری گرمی، اصلاندوز، بیله‌سوار، خلخال، کوثر و اردبیل اجرا می‌شود.

وی پروژه‌های حوزه آب روستایی را ۳۱ پروژه عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها در قالب پنج مجتمع آبرسانی و چهار پروژه تک روستایی اجرایی می‌شود.

خوشزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این حوزه ۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها اختصاص می‌یابد تا در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، نمین، مشگین‌شهر و خلخال شاهد اجرای این طرح‌ها باشیم.

ابلاغ ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب عشایر

وی اضافه کرد: در بخش تأمین آب عشایر نیز ۱۱ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده است تا در قالب چهار پروژه در بیله‌سوار، اصلاندوز و انگوت اجرایی شود.

خوشزاد بیان کرد: در حوزه آبخیزداری ۲۷ میلیارد تومان اعتبار از محل محرومیت‌ زدایی ابلاغ شده تا در قالب هشت پروژه در شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار، گرمی، مشگین‌شهر، نیر، خلخال و کوثر عملیاتی شود.

وی از اختصاص ۸ میلیارد تومان در قالب ۱۱ پروژه برای احیای قنوات خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها در اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نمین و گرمی اجرا می‌شود.

خوشزاد تصریح کرد: برای احداث خانه بهداشت در شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین و اصلاندوز در قالب ۶ پروژه، ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی بیشترین اعتبار محرومیت‌زدایی را مربوط به احداث و توسعه فضاهای آموزشی اعلام کرد و گفت: با اختصاص ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار، ۶۶ پروژه مدرسه‌سازی در مناطق مختلف استان اردبیل احداث خواهد شد.

خوشزاد افزود: از محل تنش آبی نیز ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده تا در اردبیل، مشگین‌شهر، انگوت، عنبران، نمین، خلخال، بیله‌سوار، جعفرآباد، اصلاندوز و گرمی هزینه شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۴۳۶ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی استان به دستگاه‌های متولی شامل آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، نوسازی مدارس، امور عشایری، راهداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا هر چه سریعتر پروژه‌های مورد نظر را اجرایی و عملیاتی کنند.

 

منبع: ساوالان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here