خانه بهداشت و سلامت اتمام پروژه اتصال آبگیر خیاوچایی به تصفیه خانه مشگین شهر

اتمام پروژه اتصال آبگیر خیاوچایی به تصفیه خانه مشگین شهر

0
اتمام پروژه اتصال آبگیر خیاوچایی به تصفیه خانه مشگین شهر
پروژه تصفیه خانه آب مشگین شهر

آخرین بخش از فاز اول اجرای خط لوله آبرسانی از آبگیر خیاوچایی به تصفیه خانه آب مشگین شهر هفته های آتی به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و معاون طرح و توسعه شرکت از پروژه خط لوله آبرسانی از آبگیر خیاوچایی به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرایی این پروژه قرار گرفت.

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در این بازدید روند اجرایی پروژه را مطلوب خواند و بر اجرای با کیفیت و سریع این پروژه تاکید کرد و گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد اتمام آن باشیم.

مهندس جنگی مرنی افزود: تمام تلاش شرکت آب منطقه ای استان اردبیل این است که با تخصیص اعتبار مالی لازم از محل طرح متمرکز شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفیت آب و افزایش اعتبار ردیف اجرایی طرح آبرسانی اردبیل و تامین اعتبار از توازن منطقه ای بتوانیم تمام پروژه های طرح آبرسانی مشگین شهر را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: محل رانش کوه که در پروژه خط لوله انتقال از خیاوچای به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر واقع شده است، با تخصیص اعتبار از طرف مدیریت بحران کشور نیز برای این محل، که چند بار موجب قطع شدن آب شهر مشگین شهر شده است، بتوانیم نسبت به حل پایدار مشکل آبرسانی مشگین شهر اقدام نماییم.

مهندس بهروز پورمهر عضو هیئت مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های طرح آبرسانی مشگین شهر گفت: با تاکید مدیرعامل شرکت، اصلاح و بازسازی آبگیر خیاوچای نیز در برنامه کاری شرکت قرار گرفته است و اسناد فنی و پیمان آن تهیه گردیده و درحال انتخاب قانونی پیمانکار ذیصلاح برای شروع عملیات اجرایی آن هستیم.

تصفیه خانه آب مشگین شهر

مهندس پورمهر افزود: در هفته های آتی، آخرین بخش از فاز اول اجرای خط لوله آبرسانی از آبگیر خیاوچایی به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر به اتمام خواهد رسید.

مهندس ارسلان فرجی مدیر منابع آب شهرستان مشگین شهر در ادامه بازدید ضمن تشریح فعالیتهای طرح های عمرانی در شهرستان، از فعال شدن تمامی طرح های اجرایی در شهرستان مشگین شهر خبر داد و گفت: توجه ویژه مدیریت ارشد شرکت برای تعیین تکلیف و انجام مطالعات نهایی سد مخزنی اهل ایمان خبر خوبی بود که مردم عزیز منطقه را خوشحال کرده است.

مهندس حسن کروبیان نماینده مجری طرح آبرسانی مشگین شهر در این بازدید با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در اجرای این پروژه تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر مشگین شهر با ۳ پروژه جداگانه با هدف تامین آب شرب و بهداشتی و صنعتی مشگین شهر و روستاهای اطراف تا افق ۱۴۲۵ در دست اجراست و پیشرفت فیزیکی مجموع طرح تا کنون ۲۳ درصد بوده و برای اتمام کل طرح مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارمورد نیاز است.

وی افزود مهمترین پروژه این طرح، انتقال آب از سد احمد بیگلو به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر است که این پروژه شامل ۳ مرحله پمپاژ و ۲۰۰۰۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰۸ لیتر در ثانیه می باشد که عملیات اجرایی آن از روزهای گذشته برای اولین بار در منطقه آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here